Header Ads

test

តើ​ម៉ាស៊ីន​យានយន្ត​ដំណើរ​ការ​ដោយ​របៀប​ណា?

តើអ្នកធ្លាប់ឆ្ងល់​ទេ​ថា​​​តើ​ម៉ាស៊ីន​យានយន្ត​របស់​លោក​អ្នក​អាច​ដំណើរ​ការ​បាន​ដោយ​របៀប​ណា​? តើហេតុអ្វី បាន​ជា​ប្រេងសាំង​អាច​អោយ​ម៉ាស៊ីន​យានយន្ត​លោក​អ្នក​ដំណើរ​ការ​បាន​។ បើ​មើល​ពី​សំបក​ក្រៅ​ម៉ាស៊ីន​ម៉ូតូ​ ឬ​រថយន្ត​ហាក​បី​ដូច​ជា​បណ្តុំ​នៃ​ដែក​ ភ្ជាប់​ជា​មួយទុយយោ និង​ខ្សែរភ្លើង​ផ្សេងៗ​ប៉ុណ្ណោះ​។​ អ្នក​ប្រហែល​ជា​ចង់​ដឹង​ហើយ​ថា​តើ​មាន​អ្វី​កើត​ឡើង​នៅ​ខាង​ក្នុង​ម៉ាស៊ីន​យានយន្ត​របស់​លោក​អ្នក​។ ហើយ​បើ​សិន​ជា​អ្នក​ចង់​ទិញរថយន្ត​វិញ​ អ្នក​ប្រហែល​ជា​នឹង​លឺ​គេ​និយាយ​អំពី​ពាក្យ​បច្ចេកទេស​ផ្សេងៗ​ដែល​អ្នក​ប្រហែល​ជា​ចង់​ដឹង ដូច​ជា ចំណុះ ម៉ាស៊ីន​គិត​ជា​លីត្រ ឧទាហរណ៍ 3.0 Liter ឬ​ក៏​ពាក្យ​មួយ​ចំនួន​ទៀត​ដូច​ជា V-6 V8 V12 ស៊ូប៉ាប់ភ្លោះ​ ​ម៉ាស៊ីន​ប្រើ​ប្រាស់​ប៊ិច​សាំង ឬ​ប៊េនសាំង​​ ជា​ដើម​។
ម៉ាស៊ីន​ប្រើ​ចំហេះ​ខាង​ក្នុង​
នៅ​ក្នុង​អត្ថបទ​នេះយើង​នឹង​និយាយអំពីី​មូលដ្ឋាន​គ្រឹះ​នៃ​ដំណើរ​ការ​របស់​ម៉ាស៊ីន​យានយន្ត បន្ទាប់​មក​នឹង​និយាយ​លំអិត​អំពី​គ្រឿង​ផ្សំ​របស់​ម៉ាស៊ីន ហើយ​ក៏​និយាយ​ផង​ដែរ​អំពីបញ្ហា​ផ្សេងៗ​ដែល​អាច​កើត​លើ​ម៉ាស៊ីន​យានយន្ត​ក៏​ដូច​ជា​ដំណោះ​ស្រាយ។

តួរ​នាទី​ដ៏​សំខាន់​របស់​ម៉ាស៊ីន​យានយន្ត​ដែល​ប្រើ​ប្រាស់​សាំង​គឺ កា​បំលែង​សាំង​អោយ​ទៅ​ជា​ចលនា ដែល​អាច​ធ្វើ​អោយ​​យានយន្ត​របស់​លោក​អ្នក​ផ្លាស់ទី​បាន​។ បច្ចុប្បន្ន​វិធី​ដែល​ងាយ​ស្រួល​ក្នុង​ការ​បំលែង​សាំង​អោយ​ទៅ​ជា​ចលនា​​គឺការ​ដុត​ប្រេងសាំង​នៅ​ខាង​ក្នុង​ម៉ាស៊ីន​ ដែល​គេ​ហៅ​ថា​ម៉ាស៊ីន​ដែល​មាន​ចំហេះ​នៅ​ខាង​ក្នុង (​ចំហេះ​ប្រេងសាំង​កើត​ឡើងនៅខាងក្នុង​ម៉ាស៊ីន)។ ម៉ាស៊ីន​ដែល​ប្រើ​ប្រាស់​ចំហេះ​នៅ​ខាង​ក្នុង​អាច​មាន​ច្រើន​ប្រភេទ ដូច​ជា​ម៉ាស៊ីន​ប្រើ​ប្រេង​ម៉ាស៊ូត​ ម៉ាស៊ីន​យន្តហោះ​ ម៉ាស៊ីន​ប្រភេទ HEMI ម៉ាស៊ីនប្រើ​វគ្គ​២តង់​ ជា​ដើម​។ ម៉ាស៊ីន​ទាំង​នេះ​សុទ្ធ​តែ​មាន​គុណសម្បត្តិ​ និង​គុណវិបត្តិ​ផ្សេងៗ​គ្នា។

មួយ​វិញ​ទៀត​បើ​សិន​ជា​មានម៉ាស៊ីន​ប្រើ​ចំហេះ​ខាង​ក្នុង ប្រហែល​ជា​អ្នក​អាច​គិត​ថា​មាន​ម៉ាស៊ីន​ប្រើ​ចំហេះ​នៅ​ខាង​ក្រៅ​ដែរ​ហើយ។ វា​ពិត​ជា​ត្រឹម​ត្រូវ​ណាស់​ម៉ាស៊ីន​ដែល​ប្រើ​ប្រាស់​ចំហេះ​ពី​ខាង​ក្រៅ​ ដូច​ជា​ម៉ាស៊ីន​ប្រើ​ប្រាស់​ចំហាយ​ទឹក​ដែល​ប្រើ​ប្រាស់​នៅលើ​រថភ្លើង និង​កប៉ាល់​កាល​ពីសម័យ​មុន​ (អ្នក​ប្រហែល​ជា​ធ្លាប់​លឺ​គេ​និយាយ​ថា​រថភ្លើង​ដុតអុស​ហើយ)​។​ គេ​អាច​ប្រើ​ប្រាស់​អុស ធ្យូង ឬ​ប្រេង​ជា​ដើម​ ដុត​ពី​ខាង​ក្រៅ​ម៉ាស៊ីន​ បន្ទាប់​មក​ចំហាយ​ទឹក​ហ្នឹង​ធ្វើ​អោយ​ម៉ាស៊ីន​មាន​ចលនា​។ យ៉ាងណា​មិញ​ ម៉ាស៊ីន​ដែល​ប្រើ​ប្រាស់​ចំហេះ​ខាង​ក្នុង​មាន​ប្រសិទ្ធ​ភាព​ខ្ពស់​ជាង​ដាច​ឆ្ងាយ (ប្រើ​ប្រាស់ធនធាន​សម្រាប់​ដុត​តិច)​ ហើយ​មួយ​វិញ​ទៀត​ម៉ាស៊ីន​ដែល​ប្រើ​ប្រាស់​ចំហេះ​ខាង​ក្នុង​មាន​ទំហំ​តូចជាង ដែល​ធ្វើ​អោយ​វា​មានភាព​ងាយ​ស្រួល​ក្នុង​ការ​ប្រើ​ប្រាស់​ជា​មួយ​រថយន្ត។
ម៉ាស៊ីន​ប្រើ​ចំហេះ​ខាង​ក្រៅ

ចំហេះខាង​ក្នុង​

ច្បាប់​ទូទៅនៃ​ម៉ាស៊ីន​ដែល​ប្រើ​ប្រាស់​ចំហេះ​ខាង​ក្នុង​គឺ បើ​សិន​ជា​អ្នក​ដាក់​ប្រេង​សាំង​នៅ​ក្នុង​​កន្លែង​​បិតជិត​មួយហើយ​បញ្ឆេះ​វា​ នោះ​អ្នក​នឹង​ទទួល​បានថាមពលកំលាំង​​ដ៏​ខ្លាំង​មួយ​ក្នុង​ទម្រង់​ជា​ឧស្ម័ន​រីក​មាឌ។ អ្នក​អាច​ប្រើ​ប្រាស់​ថាមពលកំលាំង​នេះធ្វើ​អោយ​ខ្ទាត​ដុំ​ដំឡូង​បាន ១៥០ម៉ែត្រ​ឯណោះ​។ ក្នុង​ករណី​នេះថាមពល​បាន​បំលែង​ទៅ​ជា​ចលនា​ផ្លាស់​ទី​របស់​ដុំ​ដំឡូង​។ ហើយ​អ្នក​អាច​ប្រើ​ប្រាស់ថាមពល​កំលាំង​នេះក្នុង​គោល​បំណង​ផ្សេង​ទៀត​ដូច​ជា បើ​សិន​ជា​អ្នក​អាច​បង្កើតជា​វដ្ត​នៃ​ចំហេះនេះ​រាប់​រយ​ដង​ក្នុង​មួយនាទីហើយ​បំលែង​ថាំពល​ដែល​បាន​មក​ពី​ចំហេះ​នេះ​ក្នុង​គោលដៅ​ដែល​មាន​ប្រយោជន៍​មួយ អ្វី​ដែល​អ្នក​ទទួល​បាន​គឺ​ជាស្នូល​នៃ​ម៉ាស៊ីន​រថយន្ត​។

សព្វ​ថ្ងៃ​នេះម៉ាស៊ីន​យានយន្ត​ទូទៅប្រើ​ប្រាស់វដ្ត​នៃ​ចំហេះ​មួយ​ដែល​គេអោយ​ឈ្មោះ​ថា Four-stroke (ដែល​យើង​អាច​ហៅ​ជា​ភាសា​ខ្មែរ​ថា ម៉ាស៊ីន​ដែល​មាន​វដ្ត​ចំហេះ​៤តង់​​​​)ដើម្បី​បំលែង​ប្រេងសាំង​អោយ​ក្លាយ​ទៅ​ជា​ចលនា​បំលាស់​ទី។ វា​ក៏​ត្រូវ​បាន​គេ​ហៅ​ថា វដ្ត Otto ផង​ដែរ ដើម្បី​ជា​ការ​រំលឹក​គុណទៅ​ដល់​លោក​ Nikolaus Otto ដែល​បាន​ស្រាវ​ជ្រាវ​បង្កើត​វដ្ត​នេះ​ឡើង​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំង​ ១៨៦៧។ វដ្ត​ទាំង​បួន​នោះ​គឺ
  • Intake Stroke - វគ្គ​ស្រូប​ខ្យល់ចូល​
  • Compression Stroke - វគ្គបង្ហាប់ខ្យល់​
  • Combustion Stroke - វគ្គ​ចំហេះ
  • Exhaust Stroke - វគ្គ​បញ្ចេញចោល​
ម៉ាស៊ីន​ប្រើ​ប្រាស់​វដ្ត​៤តង់
ដូច​ដែល​អ្នក​បាន​ឃើញនៅ​ក្នុង​រូបភាព​ឧបករណ៍​មួយ​ឈ្មោះ​ថា ពីស្តុង (Piston) ជំនួស​អោយ​ដុំដំឡូង​នៅ​ក្នុង​ឧទាហរណ៍​យើង​ខាង​លើ​។ ពីស្តុង​ភ្ជាប់​ទៅ​កាន់ដងរវៃ ឬ​វិឡឺប្រឺកាំង​ ដោយ​ដង​ពីស្តុង​ (Connecting Rod) នៅ​ពេល​ដែល​ដងរវៃធ្វើ​រង្វិល​ជុំវាធ្វើអោយ​ពីស្តុងផ្លាស់​ទីស្ថិត​ទៅ​កន្លែង​ដើម​សារ​ជា​ថ្មី​ខាង​ក្រោម​នេះគឺអ្វីៗ​ដែល​បាន​កើត​ឡើង​នៅ​ក្នុង​វគ្គនីមួយៗ

១. ពីស្តុងស្និត​នៅ​ទីតាំងខាង​លើ​ ស៊ូប៉ាប់​ហឺត​ចំហរ ពីស្តុង​ធ្វើ​ការ​ផ្លាស់​ទី​ទៅ​ក្រោម​ដើម្បី​ស្រូប​ល្បាយ​ខ្យល់ និង​ប្រេងនេះ​គឺ​ជា​វគ្គស្រូប​ចូល (intake stroke) វា​ត្រូវ​ការ​តែ​ប្រេងសាំង​ ២ ទៅ៣​ដំណក់​ប៉ុណ្ណោះដើម្បី​លាយ​ជា​មួយ​ខ្យល់​
២. ពីស្តុងផ្លាស់​ទីឡើង​មក​លើ​វិញដើម្បី​បង្ហាប់ល្បាយខ្យល់ដែល​លាយ​ជា​មួយ​ប្រេងសាំង​។ ការបង្ហាប់​ដូចនេះ​ធ្វើ​អោយបំផ្ទុះ​ដែល​បាន​មក​​ពី​ចំហេះ​ខ្លាំង​ជាង​ធម្មតា (Compression Stroke)
៣. នៅ​ពេល​ដែល​ពីស្តុង​ផ្លាស់​ទី​ទៅ​ដល់​ខាង​លើ​វិញ​ ប៊ូស្ស៊ី​ និង​បញ្ចេញ​ផ្កាភ្លើង​ដើម្បី​បញ្ឆេះ​ប្រេងសាំង​។ ប្រេងសាំង​ដែល​ឆេះ​បង្កើត​បាន​ជា​កំលាំង​ផ្ទុះ​រុញ​ច្រាន​ ពីស្តុង​ចុះ​ទៅ​ក្រោម​វិញ (Combustion Stroke) ។
៤. នៅ​ពេល​ដែល​ពីស្តុង​ផ្លាស់​ទីទៅដល់​ក្រោម​ស៊ូប៉ាប់ហឺយ​ចំហរ ហើយ​ផ្សែង​ដែល​នៅ​សល់​ពី​ចំហេះ​ប្រេងសាំង​ចេញ​ទៅ​តាមបំពង់ស៊ីម៉ាំង​។​

បន្ទាប់​ពី​បញ្ចប់​វគ្គ​ទាំង​បួន​នេះ​រួច ម៉ាស៊ីន​យានយន្ត នឹង​ធ្វើ​វដ្ត​ទាំង​នេះ​ឡើង​វិញដោយ​ស្រូប​យក​ល្បាយ​ប្រេងសាំង​ និង​ខ្យល់ម្តងទៀត។ ចលនាដែល​បង្កើត​ដោយ​ម៉ាស៊ីន​ដែល​មាន​ចំហេះ​ខាង​ក្នុង​មាន​លក្ខណៈ​ជា​រ​ចលនា​រង្វិល​ ខណៈ​ដែល​ចលនា​របស់​ដំឡូង​ដែលយើង​លើក​ឧទាហរណ៍​ពី​ខាង​លើ​មាន​លក្ខណៈ​ជា​ចលនា​រត់​ត្រង់​ ដែល​វា​ដូច​គ្នា​ទៅ​នឹង​ពីស្តុង​ដែរ​។ ដើម្បី​ប្រែ​ក្លាយ​ចលនា​រត់ត្រង់​នេះ​អោយ​ក្លាយ​ជា​ចលនា​រង្វិល​បានគឺ​គេ​បាន​ភ្ជាប់​ពីស្តុង​នេះ​ទៅ​កាន់​ឧបករណ៍រវៃ (វិឡឺប្រឺកាំង - Crankshaft)។ ចលនា​រង្វិល​របស់​ឧបករណ៍រវៃ​នេះ​យើង​រយកវា​ទៅ​បង្វិល​កង់យានយន្ត​របស់​យើង​អោយ​ទៅ​មុខ។

ផ្នែក​ទូទៅ​នៃម៉ាស៊ីន​


ផ្នែក​ដែល​សំខាន់​របស់​ម៉ាស៊ីន​គឺស៊ីឡាំង​ និង​ពីស្តុង​ដែល​រត់ចុះឡើង​នៅ​ក្នុង​ស៊ីឡាំង​។ ម៉ាស៊ីន​ដែល​យើង​រៀប​រាប់​ពី​ខាង​លើ​គឺ​ជា​ម៉ាស៊ីន​ដែលមាន​ស៊ីឡាំង​ចំនួន​មួយ​ ដែល​ប្រើ​ប្រាស់​ជា​ម​ួយ​យានយន្ត​តូចៗ ដូច​ជា​ម៉តូតូចៗ​ ម៉ាស៊ីន​កាត់​ស្មៅ​ ជា​ដើម​។​ ប៉ុន្តែ​ម៉ាស៊ីន​សម្រាប់​ម៉ូតូធំ ឬ​រថយន្ត​មាន​ចំនួន​ស៊ីឡាំង​ច្រើន​ (ចំនួន​ស៊ីឡាំង​ដែល​ពេញ​និយម​គឺ ស៊ីឡាំង៤ ស៊ីឡាំង៦ ស៊ីឡាំង​៨។ នៅ​ក្នុង​ម៉ាស៊ីន​ដែល​មាន​ស៊ី​ឡាំង​ច្រើន​គេ​ច្រើន​តែ​តម្រៀប​ស៊ីឡាំង​ក្នុង​លក្ខណៈ​ជា​បីរបៀបគឺ ជាជួរត្រង់ (Inline) រាងអក្សរ V និងជា​លក្ខណៈ​ផ្តេក​ (Horizontal, Opposed ឬ Boxer)។​

អ្នក​ប្រហែល​ជា​ធ្លាប់​បាន​លឺ​គេ​ប្រើ​ប្រាស់​ពាក្យ​ V6 ឬ​V8 ទៅ​លើ​រថយន្ត​​ ​វា​បញ្ជាក់​ថា​ម៉ាស៊ីន​រថយន្ត​នោះ​មាន​ស៊ី​ឡាំង​តម្រៀប​គ្នា​ជា​លក្ខណៈ​អក្សរ V ហើយ​មាន​ចំនួន​ស៊ី​ឡាំង​6 ឬ​8។ ហើយ​នៅពេល​គេ​និយាយពី​ទំហំ​ម៉ាស៊ីន​នោះ​គេ​គិត​ជា​លីត្រ ដូច​ជា 3.0L ឬ 5.7L នោះ​មិន​មែន​ជា​កំរិត​ដែល​ម៉ាស៊ីនស៊ី​សាំង​នោះ​ទេ។ វា​គឺ​ជា​ទំហំ​ស៊ី​ឡាំង​បូក​បញ្ចូល​គ្នាថា​តើ​វា​អាច​ផ្ទុក​ល្បាយ​ខ្យល់​ និង​ប្រេង​សាំង​បាន​ប៉ុន្មាន​លីត្រ។

មាស៊ីន​មាន​ស៊ីឡាំង​រៀប​ជា​លក្ខណៈ​មួយ​ជួរ

ម៉ាស៊ីន​មាន​ស៊ីឡាំង​រាប​ជា​អក្សរ​ V (V8 Engine)
ម៉ាស៊ីន​មាន​ស៊ីឡាំង​ជា​ប្រភេទ Boxer

របៀប​តម្រៀប​ទាំង​បី​ខាង​លើមាន​គុណសម្បត្តិ​ និង​គុណវិបត្តិ​ខុសៗ​គ្នាសម្រាប់ភាព​រលូន​នៃ​ដំណើរ​ការ​របស់​ម៉ាស៊ីន តម្លៃ និង​រូប​រាង​នៃ​ម៉ាស៊ីន​។ ហើយ​ភាព​ខុស​គ្នា​ទាំង​នេះ​ធ្វើ​អោយ​វា​ត្រូវ​បាន​គេ​ប្រើ​ទៅ​លើ​ប្រភេទ​យានយន្ត​ផ្សេងៗ​គ្នា។ ជាក់​ស្តែង​វា​មិន​មែន​មាន​ត្រឹម​តែ​បី​របៀប​ខាង​លើ​នេះ​ទេ វា​អាច​មាន​ច្រើន​របៀប​ទៀត​ប៉ុន្តែ​គ្រាន់​តែ​វា​មិន​សូវ​ពេញ​និយម ដូច​ជា ស៊ីឡាំង​រៀប​ជា​លក្ខណៈ​អក្សរ W អក្សរ L ជា​ដើម​។

ខាង​ក្រោម​គឺ​ជា​ផ្នែក​សំខាន់ៗ​របស់​ម៉ាស៊ីន​ដែល​ត្រូវ​តែ​មាន

ផ្នែក​ផ្សេងៗ​នៃ​ម៉ាស៊ីន​

ប៊ូស៊ី - Spark Plug


ប៊ូស៊ី​ មាន​តួរនាទី​បង្កើត​ផ្កាភ្លើង​ដើម្បី​បញ្ឆេះ​ល្បាយ​ខ្យល់ដែល​លាយ​ជា​មួយ​ប្រេងសាំង​ ដែល​អាច​អោយ​យើង​ទទួល​បាន​ចំហេះ​។ ផ្កាភ្លើង​នេះ​ត្រូវ​តែ​បង្កើត​ឡើង​ក្នុង​ពេល​ដ៏​ត្រឹម​ត្រូវ​មួយ​ទើប​អាច​អោយ​ម៉ាស៊ីន​ដំណើរ​ការ​បាន​ត្រឹម​ត្រូវ

ស៊ូប៉ាប់ - Valves


ស៊ូប៉ាប់ហឺត(intake valves) និង​ស៊ូប៉ាប់ហឺយ(exhaust valves) ត្រូវ​បិទ​បើក​នៅ​ពេល​ដែល​ត្រឹម​ត្រូវ​ដើម្បី​អោយ​ខ្យល់​និង​សាំង​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ស៊ីឡាំង​ ហើយបញ្ចេញ​ផ្សែង​ទៅ​កាន់​បំពង់ស៊ីម៉ាំង​។ នៅ​ក្នុង​វគ្គ​បង្ហាប់ខ្យល់ និង​វគ្គ​ដែល​ចំហេះ​កើត​ឡើង​ស៊ូប៉ាប់​ទាំង​ពីរ​ត្រូវ​បិទ ដើម្បី​ភ្ជិត​ស៊ីឡាំង​អោយ​ជិត​ល្អ​ បើ​មិន​ដូច្នោះ​ទេ​កំលាំង​ផ្ទុះ​នឹង​មិន​ភាព​ក្លាំង​ក្លា​ឡើយ​ និង​ធ្វើ​អោយ​ម៉ាស៊ីន​មាន​ដំណើរ​ការ​មិន​ត្រឹម​ត្រូវ។​

ពីស្តុង -Piston


ពីស្តុង​គឺ​ជា​ដុំ​ដែក​រាង​ស៊ីឡាំង​ដែល​ធ្វើ​ចលនា​ចុះ​ឡើង​នៅក្នុង​ស៊ីឡាំង​

ក្រវ៉ាត់ពីស្តុង - Piston Rings


ក្រវ៉ាត់ពីស្តុង​មាន​តួរនាទីភ្ជិត​ចន្លោះប្រហោង​រវាង​ផ្នែក​ខាង​ក្រៅនៃ​ពីស្តុង និងជាយ​របស់ស៊ីឡាំង​។ ក្រវ៉ាត់​នេះ​មាន​តួរនាទី​២យ៉ាង ទី​១​ វា​ការពារ​ល្បាយ​ខ្យល់ និងសាំង​កុំអោយ​លេច​ធ្លាយ​ទៅ​កាន់ផ្នែក​កាទែ (sump) នៅ​ក្នុង​វគ្គបង្ហាប់ខ្យល់ និង​វគ្គ​ដែល​ចំហេះ​កើត​ឡើង។ ទី២ ដើម្បី​កុំ​អោយ​ប្រេងរំអិល​លេច​ធ្លាយ​ទៅ​កាន់​ផ្នែក​ស៊ី​ឡាំង​ ដែល​ធ្វើ​អោយ​ប្រេងរំអិលឆេះ និង​ខាស់​រីង​។ ដូច្នេះ​ហើយ​បាន​ជា​ម៉ាស៊ីន​ដែល​ចាស់ៗ​តែង​​តែ​ឆាប់ខាស់​រីង​ស្ងួត​ប្រេង​ម៉ាស៊ីន​ ហើយ​ហុយ​ផ្សែង​ខ្លាំង​ទៀត​ផង​ដោយ​សារ​តែ​ប្រេង​រំអិល​ត្រូវ​បាន​ដុត​ឆេះ​នៅ​ពេល​ចំហេះ​នៅ​ក្នុង​ស៊ីឡាំង​កើត​ឡើង នេះ​ក៏​ដោយ​សារក្រវ៉ាត់​ពីស្តុង​សឹក​រីករឹល​មិនអាច​ធ្វើ​ការ​បាន​ល្អ។​

ដងពីស្តុង - Connecting Rod


ដង​ពីស្តុងមាន​តួរនាទី​ភ្ជាប់​ពីស្តុងទៅ​កាន់ឧបករណ៍​រវៃ (វីឡឺប្រឺកាំង - Crankshaft) នៅ​ចុង​ទាំង​ពីរ​របស់​វា​អាច​វិលចុះ​ឡើង​បានដែល​ធ្វើ​អោយ​អ័ក្ស​របស់​វា​ផ្លាស់​ទី​បាននៅពេល​ដែល​ពីស្តុងផ្លាស់ទីចុះឡើងហើយ​ធ្វើ​អោយឧបករណ៍​រវៃ​អាច​វិល​បាន។


ឧបករណ៍រវៃ ឬវិឡឺប្រឺកាំង - Crankshaft


ឧបករណ៍​នេះ​អាច​មាន​តួរនាទី​បំលែង​ចលនា​ផ្លាស់ទីចុះឡើង​របស់​ពីស្តុង អោយ​ក្លាយ​ទៅ​ជា​ចលនា​រង្វិល​។

កាទែ - Sump


កាទែ​មាន​តួរនាទី​ស្រោប​ឧបករណ៍រវៃ (វិឡឺប្រឺកាំង)​ ហើយ​និង​ស្តុក​ប្រេង​រំអិល​។

សង្ឃឹម​ថា​បន្ទាប់​ពីអាន​អត្ថបទ​នេះ​រួចអ្នក​ទាំង​អស់​គ្នា​អាច​យល់​បាន​ខ្លះអំពី​ដំណើរ​ការ​របស់​ម៉ាស៊ីន​ នៅ​ក្នុង​អត្ថបទ​ក្រោយ​យើង​នឹង​និយាយ​អំពី​បញ្ហា​ដែល​អាច​កើត​ឡើង​ទៅ​លើ​ម៉ាស៊ីន​យានយន្ត​ និង​វិធី​ដោះ​ស្រាយខ្លះ​ផង​ដែរ។ សូមអរគុណ!!!

ប្រែសម្រួល​អត្ថបទ​ដោយៈ ស្វែងយល់
ប្រភព: http://auto.howstuffworks.com/engine.htm

No comments